Aljaž Žepič
7 KLJUČNIH ELEMENTOV ZA KVALITETNO SPLETNO STRAN
Updated: Jul 6, 2021
Spletna stran je obvezna sestavina vsakega podjetja, saj brez spletne strani ne obstajamo. Spletna stran predstavlja podobo podjetja, saj na njej najdemo vse informacije. Večina spletnih uporabnikov prvi pravi stik s podjetjem dobi prav preko spletne strani, zato je pomembno, da je spletna stran urejena in uporabniku ponuja kar išče. Zate sem pripravil nekaj nasvetov, kako do dinamične spletne strani.

1. Izgled
Uporabniška izkušnja spletne strani je vedno pomembnejša. Konkurenca se na vseh trgih povečuje in uporabnik ima na voljo veliko izbiro konkurenčnih spletnih strani, ki mu lahko bolje ustrezajo kot tvoja.
Spletna stran mora biti predvsem pregleda, moderna in mora jasno prikazati pomembne informacije. Če bo spletna stran stara in uporabnik ne bo našel želenih informacij, bo stran hitro zapustil in šel k tvoji konkurenci.
Za spletno stran moraš skrbeti vsaj na mesečni ravni, saj uporabnik hitro opazi ali se stran posodablja ali ne. Če bo stran ves čas enaka, bodo tudi redni obiskovalci hitro izgubili zanimanje.
Pri izgledu veliko mero odigrajo profesionalne fotografije, ki jih uporabimo na strani. Toda pozor. Pri kvalitetnih fotografijah se hitro lahko pojavi, da so fotografije prevelike velikosti in bo brskalnik potreboval predolgo, da jih naloži, s tem pa obiskovalcu pokvari uporabniško izkušnjo.
Slikam predobre kvalitete lahko kakovost tudi zmanjšamo, brez, da bi se to pretirano opazilo. To nam omogoča spletno orodje TinyPng:
- TinyPng
Naslednja stvar, ki je ključnega pomena pri oblikovanju spletne strani, je izbira barvne palete. Barve, ki jih uporabiš na spletni strani morajo sovpadati, morajo imeti enak odtenek in ne smejo preveč odstopati ena od druge. Barvne palete najdeš na spletu (Google: Color palette)
Več o barvah in barvnih kombinacijah bomo govorili v bližnji prihodnosti, blog pa lahko najdeš tukaj
2. Hitra odzivnost
Hitrost spletne strani je eden najpomembnejših dejavnikov, ki jih moraš upoštevati. Mislim, da je vsem jasno, da obiskovalci zelo hitro zapustijo spletne strani, ki predolgo potrebujejo, da se naložijo. Zadnje raziskave kažejo, da uporabnik zapusti spletno mesto, če se le-ta ne naloži v manj kot treh sekundah.
Pomisli kam gre uporabnik, ko se mu tvoja stran ne naloži? Tako je! K konkurenci. Torej je bolje, da nimaš spletne strani, kot da imaš počasno spletno stran in tvoje obiskovalce vodiš tja.
Odzivni čas testiraj vsaj na tedenski ravni, saj se spreminja, glede na to, koliko elementov spletna stran vsebuje.
Hitrost strani lahko meriš tukaj:
- Gtmetrix
- PageSpeed Insights od Googla
Za hitro odzivnost spletne strani ne nalagaj prevelikih slik, saj slike potrebujejo največ časa, da se naložijo, istočasno pa zaustavijo še proces nalaganja ostalih stvari, kot so teksti in gumbi. Spletno stran lahko upočasnijo tudi animacije, toda če animacije uporabljamo le pri gumbih, naj to ne bi drastično vplivalo na spletno stran.
3. Call-To-Action (CTA) gumbi
Call-to-action gumbi oz. po slovensko »poziv k dejanju« so gumbi na spletni strani, ki želijo uporabnika prepričati v neko nadaljne dejanje na naši strani. Običajno se uporablja kot glagol – »kontaktirajte nas«, »nakupuj sedaj«, »vpiši se tukaj« in še bi lahko naštevali. CTA gumbi so odvisni od oglaševalskih ciljev in pričakovanih rezultatov.
Splošno pravilo je, da se mora CTA gumb ujemati s ciljem oglasa.
Idej za uspešen CTA je veliko. Kako bo gumb uspešen, pa je odvisno predvsem od navad ciljnega občinstva ter vaše kreativnosti. Če boš združili to dvoje, boš brez težav dvignil število klikov in tudi stopnjo konverzije.
4. SEO – Optimizacija spletnih strani
Optimizacija spletnih strani je proces, ki optimizira spletno stran za iskalnike. To spletnim stranem omogoča, da se pojavljajo na prvih mestih v iskalnikih kot so Google, Bing itd. Z optimizacijo spletnih strani omogočamo uporabnikom, da nas lažje najdejo in na ta način učinkovito povečamo obisk in učinkovitost spletnega mesta.
Seveda postopek traja precej časa, da pridemo do prvih mest na Googlu, pa vendar moramo vložiti čas v optimizacijo.
Ali bo vaša stran prišla na prvo stran je odvisno od večih dejavnikov.
Koliko dobi obiskovalcev?
Kako se obiskovalci obnašajo na spletni strani?
Po kakšnem času obiskovalci zapustijo spletno stran?
Kakšen je Bounce Rate (ali obiskovalec takoj zapusti spletno stran, ali na spletni strani kaj klikne).
Velik del optimizacije je odvisen tudi od strukture spletne strani. Ko izdelujemo spletno stran je pomembno, da pravilno uporabljamo TAGE (<h1>,<h2>,<p>,...), saj tako bolje opredelimo kaj spletna stran predstavlja.
Tag <h1> pomeni Heading 1, kar je najpomembnejši naslov tvoje spletne strani. H1 tag naj natančno opredeli, kaj spletna stran predstavlja. Če bomo v oglaševanju uporabljali iste besedne zveze kot v tagu h1, bo oglaševanje bolj učinkovito.
NA VSAKI STRANI JE LAHKO SAMO EN TAG <h1>.
Tag <h2> oz. Heading 2 je podnaslov, ki je še vedno pomemben pri opredelitvi spletne strani. To je lahko kakšen slogan ali pa zgolj nadaljevanje Heading 1.
Tag <p> oz. Paragraph je tag, ki ga uporabimo, ko na spletno stran naložimo vsebino, ki obiskovalcu nekaj sporoča. Običajno je teksta več vrstic.
Če vzamemo primer iz tega blog zapisa, je naslov bloga tag <h1>, opis nad prvo sliko in točke so <h2>, običajno besedilo, ki ga bereš ravno ta trenutek, pa je <p>.
Za boljšo optimizacijo spletne strani je priporočljivo, da poimenujete fotografije tako, da dajo jasno vedeti kaj je na njej, saj bo tako tudi slika pripomogla k jasnosti o čem govori spletna stran.
5. Animacije
Animacije na spletni strani so te dni zelo pomembne. Vedno bolj priljubljen je »flat design«, toda brez animacij tako oblikovanje izgleda mrtvo. Vsem gumbom, ki jih imamo na spletni strani lahko dodamo neko animacijo, saj tako uporabnika privabimo do tega, da ta gumb pogleda in s tem povečamo možnost, da bo nanj kliknil. Seveda je animacij na spletni strani lahko tudi preveč, zato je pomembno, da vemo kje je meja in animacije ne uporabimo ravno za vsako besedilo, ki ga imamo na spletni strani.
Animacije lahko tudi upočasnijo našo spletno stran, tega pa zagotovo nočemo, saj uporabniki hitro zapustijo spletno stran, ki ima slab odzivni čas.
6. Pišite blog
Zakaj?
Za vsak blog, ki ga napišeš, na svojo spletno stran privabljaš nove uporabnike, kar je za moč spletne strani pomembno. Prav tako obiskovalci ostanejo na spletni strani dlje časa, če je blog, ki ga berejo zanimiv. Če ima spletna stran veliko število obiskovalcev, ki bodo na strani preživeli kar nekaj časa, bo to vplivalo na njeno moč pri rangiranju v iskalnikih.
Pisanje bloga je priporočljivo tudi, zaradi pridobivanja backlinkov.
Kaj so backlinki.
To so linki na drugih spletnih straneh, ki imajo hiperpovezavo na tvojo spletno stran. Več kot imaš backlinkov, večjo moč bo dosegla tvoja spletna stran.
Če ti uspe pridobiti backlink iz dobro znanih spletnih strani, bodo imeli večjo vrednost, kot če boš imel backlinke od spletnih strani kjer ni obiska.
7. Mobile-Friendly Site
V letu 2019 smo lahko prvič zabeležili večji obisk na socialnih omrežij in spletnih strani iz mobilnih naprav, kot iz namiznih računalnikih. Če primerjamo z letom 2017, je kar 75% uporabnikov dostopalo iz namiznih računalnikov, le 25% pa iz mobilnih naprav.
Trend nam da takoj jasno vedeti, da je Mobile-Friendly Site obvezen, če želimo na strani zadržati vse svoje obiskovalce.
To moramo imeti v mislih že od samega začetka, ko začnemo z izdelavo spletne strani.
Sedaj pa veselo na delo. Ne pozabi, da je spletna stran predstavitev tvojega podjetja, zato je pomembno, da si vzameš čas in poskrbiš za vse stvari.
Za vsa vprašanja sem na voljo.
Lahko izpolniš obrazec na domači strani, ali pa me poiščeš na socialnih omrežjih.