Aljaž Žepič
7 STVARI, ZA KATERE MORAŠ POSKRBETI PREDEN ODPREŠ PODJETJE
Updated: Jul 6, 2021
Podjetništvo je vedno bolj priljubljeno, sploh med mladimi, saj vedno več ljudi strmi k misli, da želijo delati na svoji strasti in iz tega ustvariti premoženje. Če si eden izmed njih, in ne veš točno kje in kako začeti, si preberi za blog, kjer ti bom zaupal 7 stvari, za katere moraš poskrbeti preden se podaš na podjetniško pot.

1. Od samega začetka delaj na prepoznavnosti blagovne znamke
Kaj to pomeni?
Najbrž se ti je že zgodilo, da si šel v trgovino s čevlji in si videl oddelek s čevlji priznanih blagovnih znamk kot so Nike, Adidas, Puma itd., na drugi strani pa so bili čevlji blagovnih znamk, za katere nisi slišal še nikoli. Cene priznanih blagovnih znamk se gibljejo okrog 100€, medtem ko so cene nepriznanih znamk nekje 30€.
Pa vendar več ljudi kupi Nike ali Adidas, namesto nepriznane blagovne znamke.
Zakaj?
Zato, ker imajo ljudje zaupanje v neko znamko, saj poznajo njihovo kakovost, poznajo njihovo zgodovino in zgodbo, njihov odnos do kupcev itd.
Dobra prepoznavnost blagovne znamke ti lahko prinese, da se bodo kupci vračali v tvojo trgovino, pripravljeni bodo plačati več denarja, plus to, da boš lažje pridobil koristne informacije svojih strank za načrtovanje prihodnosti.
Za začetek je najbolje, da čim prej ustvariš Facebook Page in začneš objavljati o razvoju tvojega produkta oz. storitve.
Grajenje uspešne blagovne znamke traja več let, zato je pomembno, da se že od začetka osredotočaš na to, kaj boš tvojim strankam/kupcem ponudil, da boš pridobil njihovo zaupanje.
Povprečno mora uporabnik videti oglas 7x, da se mu tvoja blagovna znamka vtisne v spomin. Šele takrat bo takoj pomislil na tvoje podjetje, ko bo potreboval neko stvar iz tvojega področja.
2. Naredi dobro raziskavo trga
Veliko ljudi je za raziskavo trga že slišalo, vendar si hitro narobe predstavljajo kaj to pomeni. Mislijo, da pregledajo, če imajo konkurenco, kdo je ta konkurenca in kakšne ima konkurenca cene.
Temu seveda ni tako.
Eden ključnih dejavnikov pri raziskavi trga je, da preveriš kakšno je zanimanje za tvojo storitev oz. produkt. Vprašanje, ki si ga moraš postaviti je, koliko ljudi na mesec išče tvojo storitev.
To lahko preveriš z naslednjimi orodji:
- Ubersuggest od Neil Patela
- Google Keyword Planner
Za začetek bolj priporočam Ubersuggest, saj ponuja več informacij kot Keyword planner. Prav tako pri Googlu ne dobiš točnih informacij, dokler nimaš prižganih oglasov na njihovi platformi Google Ads (preko Google Ads lahko dostopaš do Keyword Plannerja).
Ključne besede so izrazi, ki jih vpisujemo v različne iskalnike. Po ključnih besedah iskalniki vejo, katere vsebine prikazati na vrhu, da so najbolj relevantne s tem, kar uporabnika zanima.
Torej poiskati moraš čim več ključnih besed, ki natančno opredeljujejo tvojo dejavnost. Za vsako pod stran na spletni strani, moraš raziskati in poiskati svoje ključne besede.
Ko delaš raziskavo, si zapolni, da boš te izraze uporabil tudi na spletni strani, saj boš tako lahko dosegel maksimalne rezultate kasneje pri oglaševanju in optimizaciji spletnih strani.
3. Začni izdelovati spletno stran
Spletne strani te dni ni težko izdelati, saj ne potrebuješ nobenega znanja iz programiranja, ampak lahko na spletu najdeš programe, ki ti omogočajo enostavno urejanje in izdelovanje spletne strani.
- Wix
- Wordpress
- Squarespace
- Weebly
Spletno stran je potrebno začeti delati čim prej, kajti šele v postopku izdelave opaziš in ugotoviš kaj vse moraš še spremeniti in prilagoditi. Poleg tega se boš že v začetni fazi razvoja srečal z izbiro barv, ki jih boš potem uporabil v celostni grafični podobi.
Dobra stvar pri izdelavi strani v zgodnji fazi je, da dobiš še ogromno novih idej.
4. O tvoji ideji vprašaj popolne neznance
Zakaj to?
Če boš ti o svoji ideji vprašal starše, prijatelje, kolege, ti bodo itak vsi rekli, da je ideja super, ker ne želijo prizadeti tvojih čustev. Vejo, da to tebi nekaj pomeni, vejo, da si vložil trud in vejo, da če bodo rekli, da ni dobro, boš žalosten oz. prizadet.
Ravno zato je pomembno, da greš do neznancev in se začneš pogovarjati o stvareh, ki so tesno povezana s tvojo dejavnostjo.
O tem si lahko prebereš knjigo The Mom Test, ki govori ravno o tem, kako moraš ti postavljati prava vprašanja, da iz pogovora dobiš čim več koristnih informacij.
To najlažje dosežeš tako, da se z njim najprej pogovarjaš o normalnih zadevah, njegovem življenju, tako da pridobiš njegovo zaupanje. Kasneje, ko opaziš, da se je vzpostavila neka vez, ga lahko počasi začneš spraševati vprašanja, ki so povezana z razvojem tvoje ideje. Svoje ideje mu ne izdaš, saj bo hitro začel »sočustvovati« o tvoji ideji in ti bo dajal odgovore, ki ve, da jih želiš slišati. A ravno v tem je težava, saj ti takšni odgovori ne prinesejo kakšne nove in koristne informacije.
Njegovo pravo mnenje boš lahko razbral, če ne bo vedel, da delaš na razvoju kakšne poslovne ideje.
5. Pripravi oglaševalski načrt
Pripraviti natančnem oglaševalski načrt je ob začetku poslovne poti zelo pomembno, vendar tudi zelo težko. Sploh, če se s tem srečuješ prvič.
Prva stvar, ki jo moraš jasno opredeliti je, koliko denarja si pripravljen zapraviti za oglaševanje v prvih mesecih poslovanja.
Ko imaš to številko napisano, jo razdeli glede na to, na katerih socialnih omrežjih boš oglaševal.
Budget razdeli še po dnevih. Če si B2C (Business to Customer – prodajaš končnim kupcem), lahko oglaševanje povečaš za vikende, če si B2B (Business to Business – iščeš podjetja, ki bi bile zainteresirane za tvoj produkt oz. zate), pa oglaševanje za vikende zmanjšaš.
Ko vidiš okviren dnevni budget za vsako socialno omrežje posebej, lahko izračunaš okvirno število obiskovalcev spletne strani.

6. Poišči pravo ime in preveri, če je domena prosta
Ko iščeš pravo ime za podjetje, je priporočljivo, da je v imenu kakšna ključna beseda, ki opredeljuje tvojo dejavnost. Če recimo prodajaš kakšne ure oziroma nakit, daš v ime lahko besedo Fashion in tako daš obiskovalcem že takoj vedeti, kaj tvoja trgovina prodaja.
Prav tako bo Google tvojo stran lažje prepoznal in ugotovil kaj tvoja stran ponuja. To se lahko pozna tudi pri oglaševanju, saj bodo oglaševalske platforme bolj jasno vedele, komu prikazovati tvoje oglase, posledično boš dobil bolj kvalitetne obiskovalce.
7. Izdelaj logotip
Okej zadnja točka, precej logična. Najbrž je ni osebe, ki na to nebi pomislila tudi sama, pa vendar jo bom še vedno omenil.
Izdelava oziroma oblikovanje logotipa je en najpomembnejših prepoznavnih znakov blagovne znamke, saj je logotip običajno prva stvar s katero se sreča nek potencialni kupec.
Ko oblikuješ logotip je pomembno, da je logotip videti preprost, zato da bo izgledal dobro na vseh platformah. Izogibaj se pretiranim detajlom, saj detajli izginejo, ko je logotip res majhen.
Prav tako priporočam, da pri izdelavi uporabljaš čim manj barv, saj enobarvni logotipi izgledajo dobro na skoraj vseh barvnih površinah. Če narediš črn logotip, bo dobro izgledal na beli podlagi, rdeči podlagi, če ga moraš postaviti na črno podlago ga lahko enostavno spremeniš v bel logotip.
Če bo imel logotip preveč barv, boš hitro naletel na barvno podlago, ki bo tvoj logotip popačila.
Okej, to naj bo bilo za ta blog vse, sedaj pa je na tebi, da si vzameš čas in pripraviš načrt, kako se boš lotil celotne zadeve. Zapolni si - časi gredo v to smer, da je vedno bolj pomembna močna blagovna znamka, zato bodi že od začetka osredotočen na potrebe tvojih strank. Ko jim boš dokazal, da ti je za njih res mar, boš pridobil njihovo zaupanje.