Aljaž Žepič
KAKO NAREDITI DOBRO RAZISKAVO TRGA
Raziskava trga je eden najpomembnejših pokazateljev ali bo tvoja podjetniška ideja obrodila sadove ali žal ne. Pri raziskavi trga se ne preveri le tvoje konkurence, vendar je potrebno preveriti še zanimanje za tvojo dejavnost in preveriti koliko potencialnih strank je na trgu.
Nekaj osnovnih stvari o raziskavi trga sem napisal že v prejšnjem blogu, ki ga lahko preberete tukaj, danes pa se bomo stvari lotili malo bolj resno.

1. Najprej naredi dobro raziskavo SVOJIH stroškov
Seveda. Če ne veš koliko imaš mesečnih stroškov, ne boš vedel koliko denarja moraš zaslužiti, da vse stroške lahko pokriješ. Pri izračunu moraš biti natančen, saj ne želiš izpustiti kakšnih pomembnih stroškov, ki bi ti v prihodnosti lahko delali preglavice.
Torej, če razvijaš kakšen produkt, si izpiši vse stroške, ki spadajo k razvoju produkta, plus kakšen je strošek na kos. Kakšni so stroški materiala, kakšni so stroški dela, koliko boš porabil goriva za prevoz.
Potem ne smeš pozabiti na FIKSNE mesečne stroške. To so stroški, ki jih imaš vsak mesec poslovanja, ne glede na to kako uspešna je prodaja. Sem spada najemnina prostora, elektrika, voda, plače zaposlenih itd.
Če boš imel storitev, boš imel najbrž veliko programske opreme, ki se jo plačuje na mesečni ravni. To so vse zadeve, ki jih je potrebno upoštevati, saj so razlike ob koncu leta lahko precej večje kot si sprva zamisliš.
2. Natančno preveri svojo konkurenco
Pri raziskavi tvoje konkurence je pomembno, da ne obupaš prehitro. Konkurence je najbrž več kot si misliš. Da boš to najbolje raziskal, ti priporočam, da pregledaš vsa socialna omrežja. Vsa podjetja niso na vseh socialnih omrežjih, pa vendar je pomembno, da vemo kdo so in kako poslujejo.
Ko imaš seznam vseh podjetij, ki vsaj delno zahajajo na tvoj potencialni trg, boš preveril kaj ponujajo, kakšne imajo cene, kako oglašujejo svoje produkte glede na ceno.
Nato boš obiskal njihovo spletno stran in si izpisal, kaj po tvojem mnenju najbolj privablja njihove stranke. Oko boš vrgel na dizajn vsake spletne strani konkurence in skušal najti skupne točke.
Seveda boš preveril tudi njihova socialna omrežja in preveril kaj objavljajo, kako komunicirajo s svojimi strankami, kakšne imajo reviewe (na Facebooku, Instagramu, Googlu, itd.)
Ko pregleduješ konkurenco moraš obvezno poiskati njihovo pomanjkljivost, saj to tvojemu podjetju lahko prinese dodano vrednost, ki lahko pretehta korist na tvojo stran.
3. Preveri zanimanje
Zadnja stvar, ki jo moraš preveriti je, če je za tvojo dejavnost sploh zanimanje.
V spletnem marketingu prevladujeta 2 načina oglaševanja:
- Iskalno oglaševanje
- Prikazno oglaševanje
Pri iskalnem oglaševanju se ti prikazujejo oglasi, glede na to na katere ključne besede iščeš v iskalnikih. Te oglasi imajo običajno boljšo konverzijo, saj se oglas prikaže točno takrat, ko uporabnik pokaže zanimanje za storitev oz. produkt.
Pri prikaznem oglaševanju je zadeva malce drugačna. Prikazno oglaševanje je oglaševanje na spletnih straneh v obliki pasic in bannerjev. Oglasi se prikazujejo tudi, če točno ta trenutek ne izkažeš interesa, zato na te oglase klikne precej manj ljudi. Prikazno oglaševanje lahko najdemo tudi na Facebooku, saj se Sponsored objave prikazujejo naključno glede na interese Facebook uporabnika.
Pri obeh vrstah lahko izberemo, da plačamo na klik, zato ne smatrati prikaznega oglaševanja kot slabšega. Za širitev prepoznavnosti blagovne znamke, je prikazno oglaševanje defenitivno bolj učinkovito, saj se uporabniki srečajo s tvojim podjetjem, vizualno.
Za raziskavo ključnih besed oz. za iskalno oglaševanje, najbolj priporočam spodnji programski opremi:
- Ubersuggest od Neil Patella
- Keyword Planner od Googla
Za prikazno oglaševanje ima Facebook svoje orodje, kjer lahko natančno preveriš koliko ljudi najdeš glede na njihove interesie, starost, spol, izobrazbo, status, ni da ni.
Orodje se imenuje:
ki ga lahko najdete v Facebookovem Business Managerju. Business Manager je Facebookovo orodje za postavitev oglasov na Facebooku in Instagramu.
Okej, začeli bomo z raziskavo potenciala za iskalno oglaševanje.
Preveriti torej želimo koliko je mesečnih iskanj na ključno besedo, ki najbolje opredeljuje našo panogo.
Pri iskanju ključnih besed priporočam Ubersuggest, saj poleg rezultatov dobiš še ogromno koristnih informacij, plus to, da ti Google ne da točnih rezultatov, dokler nimaš prižganih nobenih oglasov.
Torej, odpremo Ubersuggest in vpišemo ključno besedo za katero želimo izvedeti število mesečnih iskanj. Izberemo še državo in kliknemo SEARCH.

Za primer lahko vzamemo, da bomo odprli spletno trgovino z kozmetičnimi pripomočki. V Ubersuggest napiši »kozmetika«, klikni SEARCH in hitro lahko opazimo, da je 590 mesečnih iskanj. Seveda se ne ustavimo zgolj pri eni ključni besedi, ampak jih poiščemo čim več, ki so vsaj delno povezana z našo dejavnostjo.
Če se spustiš nižje po spletni strani, lahko opaziš, da ti Ubersuggest predlaga nove ključne besede, ki so podobne tisti, katero si vnesel.

Za lažje razumevanje iskanja ključnih besed za »našo« kozmetično spletno trgovino, imaš tukaj ključne besede, ki se jih splača še preveriti:
- Parfumi, kreme, krema za roke, krema za obraz, kozmetika Ljubljana, itd.
Za vsako podstran je priporočljivo, da se najde čim več uporabnih ključnih besed (vsaj od 5 – 10).
Ko veš okvirno številko mesečnih iskanj, lahko približno izračunaš koliko boš imel mesečnih obiskovalcev, kakšen bo strošek, da pridobiš te obiskovalce in kakšen bo strošek, da te obiskovalce spremeniš v kupce.
O bolj podrobnih številkah bomo govorili malo kasneje, ko pridemo do postavitve oglaševalskih kampanj na Googlu in Facebooku.
Sedaj torej vemo, koliko je iskanja in zanimanja, vendar to še ne pomeni, da na internetu ni ljudi, ki bi jih morda vseeno zanimalo kaj o tebi.
Z Facebookovim orodjem Audience Insights, lahko natančno preverimo koliko je v Sloveniji punc starih med 18 in 34 in imajo med interesi tudi kozmetiko. Če gre verjeti Facebooku je takih punc med 150 in 200 tisoč.
Interesov lahko dodamo kolikor želimo in s tem zmanjšamo našo ciljno občinstvo, vendar pozor. Bolj natančno kot so opredeljeni interesi, težje bo Facebook našel takšne ljudi in posledično zna biti oglaševanje dražje.
Facebook to rešuje z metrom na desni strani, ki prikazuje kako natančno je opredeljeno ciljno občinstvo.

Sedaj si postavi vprašanje?
KDO JE MOJA IDEALNA STRANKA?
- Koliko je stara?
- Ali je moška ali ženska? Ni važno?
- Kakšno ima izobrazbo?
- Ali je poročen/a? Ali ima otroke?
- Kakšne ima interese? Ali nakupuje na spletu?
- Koliko je oddaljen od tvoje trgovine?
Razumeš?
Ko boš videl koliko je idealnih strank na trgu, boš lahko izračunal kakšen bo prihodek, če dosežeš 5% idealnih strank, kakšen bo prihodek, če dosežeš 10% idealnih strank itd.
To naj bi bilo to, sedaj pa je na tebi, da se igraš s temi orodji in raziščeš čim več ključnih besed in čim več različnih skupin ljudi z različnimi interesi.