• Aljaž Žepič

KAKO ZAČETI S SPLETNIM OGLAŠEVANJEM NA FACEBOOKU

Updated: Jul 26, 2020

Oglaševanje na socialnih omrežjih je iz dneva v dan bolj priljubljeno in uporablja ga vedno več ljudi. Razlog za to so nizke cene oglaševanja (kljub temu, da cena stalno raste) in enostavna postavitev oglaševalskih kampanj. V letu 2019 je socialna omrežja uporabljalo že krepko več kot 2 miljardi ljudi, do leta 2021 pa naj bi ta številka narasla na 3 miljarde.


Če primerjamo število uporabnikov na socialnih omrežjih, je najverjetneje vsem jasno, da jih največ najdemo na Facebooku. Statistika pravi, da se vsak dan na Facebook prijavi kar 1.5 miljarde ljudi, ki so za spletne oglaševalce lahko potencialni kupci, če je le oglas dovolj prepričljiv in povezan z uporabnikovimi interesi. V Sloveniji ima Facebook profil ustvarjenih kar 1.2 miljona uporabnikov, kar je dobrih 50 % celotne države.




V tem blogu vam bom pojasnil vse korake, ki so potrebni za postavitev oglaševalskih kampanj za oglaševanje na Facebooku. Govoril bom o strukturi oglaševanja, kako izbrati prave cilje kampanje in kako ciljati prave ljudi.


Preden vam razkrijem kako postaviti oglaševanje na Facebooku, naj vam najprej zaupam kako oglaševanje sploh deluje. Mnogi mislijo, da s postavitvijo kampanj kupci kar trkajo na vrata in da je večina dela opravljenega. Seveda temu ni tako in to oglaševalci hitro ugotovijo. Ko postavimo kampanje, je potrebno testirati različne možnosti, saj bomo le tako spoznali kaj deluje in kaj ne.


Ko postavljamo oglaševalske kampanje moramo imeti v mislih, da uporabniki oglase vidijo, vendar to še ne pomeni, da se bodo nemudoma odločili za nakup oz. da bodo naredili akcijo na vaši spletni strani. Ko se čez nekaj dni pri teh uporabnikih pojavi želja oz. potreba po vaših storitvah, morate biti njim na voljo pred vašo konkurenco.


Pri spletnem marketingu je pomembno, da se v naprej dobro pripravimo. Vedeti moramo kaj z oglaševanjem želimo doseči, poznati moramo svoje potencialne kupce in biti pripravljeni testirati na tedenski ravni.


KAJ POTREBUJEMO?


Za oglaševanje na Facebooku potrebujemo Business Manager, ki ga lahko najdete tukaj. Prijavite se s svojim osebnim Facebook računom. Ko smo prijavljeni, levo zgoraj lahko opazite 3 vzporedne črte. Če jih kliknemo se nam odpre meni z vsemi ponujenimi programi, ki nam jih ponuja Business Manager. Za začetek kliknimo na gumb Ads Manager, ki nas vodi na podstran z vsemi našimi kampanjami. Ker oglaševanje postavljamo prvič, ne boste videli nobenega seznama kampanj.


Naj vam sedaj na hitro predstavim strukturo oglaševanja na Facebooku. Če ste že brali blog kako postaviti kampanje na Googlu, ta postopek lahko preskočite saj je skoraj povsem enak.




Struktura oglaševanja je razdeljena na 3 dele. Na vrhu imamo kampanje, kjer izberemo cilje oglaševanja, ki jih želimo doseči. Druga stopnja so oglasne skupine, kjer določimo koga bomo z oglaševanjem ciljali. Vsaka oglasna skupina vsebuje oglase, ki uporabnika vodijo na vašo spletno stran.


PRIMER


Za lažje predstavljanje si vzemimo primer neke avtohiše, ki prodaja rabljena vozila. Sklepajmo, da avtohiša prodaja vozila znamke Škoda, BMW in Renault. Vsaka znamka avtomobilov ima več modelov, ki jih želimo prodati.


Prikazal bom dva primera, kako lahko razdelimo postavitev kampanj. Prvi bo osnoven za lažje razumevanje, drugi pa bolj natančen, da vidite, kako lahko bolj natančno ciljamo različne ljudi.


Začnimo torej na nivoju kampanj. Za vsako znamko vozila najprej ustvarimo svojo kampanjo, saj bomo ciljali različne ljudi za različne znamke avtomobilov. Na nivoju kampanje natančno določimo tudi cilje, toda o tem bomo govorili malenkost kasneje. V našem primeru imamo torej ustvarjene 3 kampanje in sicer za:


- Škodo,

- BMW,

- Renault.


Vsaki kampanji ustvarimo več oglasnih skupin, ki v našem primeru predstavljajo vsaka svoj model avtomobila. Pri oglasnih skupinah nastavimo razne nastavitve. To so dnevni budget, trajanje oglaševanja, koga bomo ciljali itd.


V kampanji Škoda, lahko ustvarimo oglasne skupine Octavia, Superb, Rapid itd., saj bomo za vsak model avtomobila prikazovali različne oglase. S tem bomo dosegli bolj učinkovito oglaševanje saj bomo ciljali ljudi, ki jih zanima zgolj določen model.


Ko imamo postavljene oglasne skupine, dodamo oglase. V vsako oglasno skupino dodamo več oglasov, saj bomo tako hitro videli kateri oglasi bolje delujejo glede na razmerje med prikazi in kliki na oglas.



Sedaj pa gremo na drugi primer.


Za bolj natančno ciljanje moramo spremeniti nekaj stvari. Ker nastavitve ciljanja določamo na nivoju oglasnih skupin, moramo našo strukturo razdeliti na več segmentov. Najlažje to dosežemo, da modele avtomobilov prenesemo na nivo kampanje, pod vsako kampanjo modela, pa ustvarimo več oglasnih skupin, kjer ciljamo različne ljudi. V eni oglasni skupini lahko ciljamo le ljudi stare med 20 in 30 let, v drugi od 40 do 50 let, v eni osebe ženskega spola in v eni skupini osebe moškega spola. S tem dosežemo, da za en model avtomobila prikazujemo različne oglase različnim ljudem in pridobimo veliko informacij o obnašanju kupcev z različnih področij. Za drug primer bi bila naša struktura videti nekako takole:


Če imate težave z razumevanjem, me lahko kontaktirate in vam z veseljem pomagam.


KREIRANJE KAMPANJ


Za začetek ustvarjanja kampanj kliknemo na gumb CREATE na nivoju kampanje. Preusmeri nas na podstran, kjer izberemo cilj naše kampanje. Ciljev je več in vsak cilj se uporablja za različne stvari. Imamo Awareness, ki se uporablja za povečanje prepoznavnosti vaše blagovne znamke. Potem je tu Consideration, ki povečuje obisk na vaši spletni strani, kot zadnji pa je še Conversion, ki se uporablja predvsem za spodbujanje akcij na vaši spletni strani.



Ko kliknete željen cilj, se vam odpre okno kjer poimenujete vašo kampanjo. Nato kliknete CONTINUE in že pridemo na podstran za ustvarjanje oglasnih skupin. Oglasne skupine običajno poimenujemo glede na lastnosti ljudi, ki jih ciljamo, saj bomo imeli s časom ogromno oglasnih skupin in hitro lahko pride do zmede. Zato priporočam, da najprej določite lastnosti, nato šele poimenujete oglasno skupino.


USTVARJANJE OGLASNIH SKUPIN


Na tej strani hitro najdemo prostor, kjer določimo lastnosti ljudi, ki jih bomo ciljali.



- Ciljamo lahko lokacijsko. Izberemo lahko državo, mesto, lahko pa na zemljevidu postavimo točko in določimo obseg kako daleč od te točke želimo, da se prikazujejo naši oglasi. To storimo s klikom na gumb »Drop Pin«.


- Ena izmed možnosti ciljanja je tudi starost. Če oglašujemo opremo za fitnes bomo ciljali mlajše ljudi, če pa oglašujemo kreme proti gubam, bomo ciljali starejšo populacijo.


- Seveda lahko izberemo, da bi določene oglase prikazovali le ženskam in nekatere le moškim.


- Možnost imamo, da oglase prikazujemo le ljudem, ki govorijo določen jezik. Če imamo lokacijsko izbrano le Slovenijo, bo oglase še vedno prikazovalo tujcem, ki živijo v Sloveniji, zato je priporočljivo, da izberemo tudi to možnost.


- Pri "detailed targeting" nam Facebook omogoča, da ciljamo glede na interese, ki jih imajo ljudje. Torej, če želimo prodajati avtomobile znamke Škoda, bomo poiskali ljudi, ki jih ta znamka avtomobilov zanima.



Na desni strani lahko vidimo tudi, koliko ljudi je zainteresiranih za vozila znamke škoda (na območju celotnega sveta – 19,377,300). Pri "detailed targeting" lahko ciljamo tudi ljudi, ki imajo všečkane točno določene Facebook stran.


Ko zaključimo z izbiranjem lastnosti, se pomaknemo nižje kjer imamo možnost izbire, kje bi naše oglase radi prikazovali. Glavni izbiri sta Facebook in Instagram. Facebook nam omogoča objavo oglasa na časovnici, na desni strani v stolpcu, v storyjih, marketplacu. Tudi Instagram nam omogoča objavo na časovnici in med storyji. Poleg tega lahko oglašujemo tudi na Messengerju in pred prikazom videov ostalih uporabnikov.



Na koncu določimo še budget, ki smo ga pripravljeni porabiti za oglaševanje. Lahko nastavimo dnevni budget, kjer nam ni potrebno določiti datuma oglaševanja, lahko pa vnesemo celoten budget, ki se razporedi čez vse dni oglaševanja.



Ko zaključimo z izbiranjem lastnosti nam na desni strani prikaže koliko ljudi bomo dosegli in kakšen je pričakovan obisk vaše spletne strani. Te številke se seveda lahko razlikujejo, saj je odvisno tudi od kakovosti vaših oglasov.











POSTAVITEV OGLASOV



Ko imamo nastavljene vse lastnosti ciljanja, kliknemo CONTINUE in že smo prispeli na stran, kjer ustvarimo naše oglase. Seveda nam Facebook ponuja več vrst oglasov.



Prvi in najbolj osnoven oglas je oglas s sliko. Oglas je zelo podoben običajni objavi uporabnika na zidu. Poleg tega vsebuje še gumb, ki ljudi vabi k obisku vaše spletne strani. Ko dodamo sliko, moramo biti pozorni na to, da na sliki ni preveč teksta, saj Facebook objave z veliko količino teksta kaznuje in jih prikazuje manj pogosto. Na sliki je lahko največ 20 % teksta. Oglasi z več teksta se ne bomo prikazovali. Tekst napišemo tam kjer je prostor zanj, dobra stvar pa je, da ni omejitev pri tekstu.


Vsak oglas mora vsebovati naslov (ki ga vidimo pod sliko), tekst, sliko in URL pristajalne strani. Poleg tega izberemo še gumb, ki privablja kupce na vašo spletno stran. Gumbi so zaenkrat le v angleškem jeziku.



Druga možnost oglasov so CAROUSEL oglasi. Najbolj pogosto se uporabljajo za oglaševanje produktov na spletnih trgovinah. Bistvo tega oglasa je, da uporabniku lahko predstavite več produktov ali storitev hkrati. Vsak produkt ima svojo sliko, naslov in URL na pristajalno stran.



Vse bolj priljubljeni so tudi VIDEO oglasi. Z video oglasi lahko močno izboljšujemo prepoznavnost blagovne znamke saj z videi odlično lahko sporočimo zgodbo podjetja.


Pri COLLECTION oglasih imamo na voljo 3 template, s katerimi lahko oblikujemo izjemno privlačno »spletno stran« znotraj oglasa. Zelo pogosto se uporablja za spletne trgovine, podobno kot pri carousel oglasih. Pri COLLECTION oglasih si je potrebno vzeti nekaj več časa, saj je potrebno biti izjemno natančen za dobre rezultate.


Ko zaključimo z oblikovanjem oglasa, v levem kotu spodaj kliknemo REVIEW, počakamo nekaj časa, da oglas preverijo in ko dobimo potrdilo Facebooka, da je z oglasom vse OK, kliknemo še PUBLISH.


Kar se tiče postavljanja kampanj je to to. Seveda pa se pravo delo tukaj šele začenja. Sedaj je čas spremljanja podatkov in testiranja novih oglasov, saj boste le tako vedeli kaj deluje in kaj ne. Za vsak trg delujejo druge druge stvari, zato ne smete zaspati, saj se spletni marketing ves čas dopolnjuje in spreminja.

0 comments
LOGO_WHITE_WITHNAME.png

PRIJAVI SE NA TEDENSKE NOVICE

  • White Facebook Icon
  • White YouTube Icon
  • White Instagram Icon
  • White LinkedIn Icon

© 2021 - Aljaž Žepič, s.p. Vse pravice pridržane!